Alla inlägg under augusti 2012

Av galnamspare - 8 augusti 2012 08:54

Hejsan hoppsan!!!

Träsktrollet här, jag glömde skriva det i förra inlägget...?

I allafall, jag och lucifer var på bio själva och såg snövit och jägaren!!!
Vi var förresten inte helt själva på bion net var typ 5 andra som såg filmen, men vi kände inte dem...

Syrrorna ( azzå mina) var och såg på madagaskar 3!!! Sen kom mamma och körde hem oss!!!

Filmen var jätte bra men väldigt många dog...??

?

Av galnamspare - 8 augusti 2012 08:39

Om ni undrar vilken hund det var som jag hade tagit foto på så var det pepsi, min valp!!!???


Så här sover han ibland!?

Av galnamspare - 8 augusti 2012 08:30

Hej träsktrollet här, som ni fattar har jag nu instalerat appen den heter ofc bloggplatsen och är gratis!!! Den äger för nu blir texten så som jag skriver den!!! ??

Av galnamspare - 6 augusti 2012 00:17

Nu är jag jätte trött efter hemresan och måste sova, vi får se om vi ses immorgon, Träsktrollet kanske kommer hit, vi får se! :)


 

Av galnamspare - 5 augusti 2012 23:45

Jo, jag hat ju varit iväg med en annan familj (läs förra inlägget) och min egen oxå, det tog sammanlagt 9 och en halv h att åka dit, först åkte bara min familj till den andra familjen som bodde rätt så nära, det tog ca 7 timmar och vi var framme 01 på natten...(så vi sov där) Sedan tog det 2 och en halv h till dit.


Men det var jätte mysigt där, den stugan vi hyrde där låg 50 meter från sand-stranden, och där fanns en bastu man kunde hyra, någon rökmakapär och ett volleyboll nät!!!


Vi gjorde rätt så mycket...


Här är bastun, rätt snygg va? Och pappa är bastu galen och häller på vatten efter vatten och lägger in mer ved oxå!

 


Sen cyklade vi och plockade bär, vi letade efter blåbär (det hade vi en del vid vår stuga, men det var så mycket högt gräs ivägen, och det är jag dessutom alergisk mot, gräs alltså...) men det kändes som att vi bara hittade annat, vi hittade massa kantareller, smultron och hallon, blåbär hittade vi sist...


Den minsta "burken"...

 


Och sen hittade mamma ett stort hallonsnår...

 


Och en dag tänkte vi cykla lite men et blev upptäcksfärd istället, och så fotade jag några fiskmåsar, det är faktiskt rätt svårt...

 


Och så åkte alla förutom mammorna ut och fiskade, sen var flytvästarna gigantiska oxå, de som fanns, hade ingen rem mellan benen och ingen pipa, man höll på att strypas av dem!


Och jag var den enda som fick napp!   


Två abborrar och någon annan fisk... De rökte vi, men de var inte goda... (fast det tyckte alla andra, typiskt va?(

 


Och vi barn blev ansvariga för mat en av dagarna, och då måste man ju lyxa till det med tre-rätters!


Förrät: Knäckebröd, små kex och stekta kantareller!

 


Huvudrätt: Hemmalagad köttfärsås och spagetti...

 


Och sist men inte minst (vi spelade beachvolley innan efterrätten allihopa!) efterrätten:

"Hemma-plockade" blåbär, hallon & smultron med vaniljglass och hemma lagade maränger!

Smaskens!

 



Sen kan jag inte visa mer bilder, för resten innehåller personer och de kanske inte vill publiseras...


Och vänta, jag kom på en jätte bra hemsida:

http://www.slutet.se/


 



Av galnamspare - 5 augusti 2012 23:02

Hej, jag har glömt att skriva att jag skulle vara iväg med en annan trevlig familj, en tjej som är ett år yngre än mig, en kille 2 år yngre än min lilla syster och deras föräldrar...


Vi har haft det jätte trevligt, men nu måste jag få skriva av mig...


För så här slutade vår semester där...


Vi hade varit på en sak och när jag skulle öppna dörren till bilen hojtade pappa om min iPad var kvar i bilen, vilket den var, en lite underlig fråga tills jag gick till den sida pappa stod på, den lilla rutan där min syrra sitter...


 


Var krossat, och där man låser upp på bilden, var isär skruvar så det var metalgrejer, muttrar och grejer där...


Och dela min syrras sida var full med små glasskärvor...


Mamma ringde polisen och anmälde det, pappa plockade ut alla glasskivor och kollade så att inget var slulet (vilket det som tur inte var) och att motorn funkade...


Min syrra duttade med sina gosedjur på asfalen och jag höll min bara ur vägen, jag lovar er det var en hemsk känsla, även om ingen hade skadats och inget var slulet så...


Man har sett det på TV och så, fast man trodde inte att det skulle hända oss...


Men det var amatörmessigt gjort, vi hade 2 cyklar där bak, hyfsat lätta att ta, en iPad, ett nintendo ds XL och en laptop, men inget var taget...


Så här tror mamma och pappa att det troligtvis var, de försökte bryta upp låset först

(vilka idioter, mocka inte med Toyota!) och misslyckades och lät bara delarna ligga på marken, sedan slog de sönder glasrutan på ett amatörmessigt sätt så att det var massvis med glasskärvor, någon såg de och de hann inte ta något...


Sen var ju problemet att vi hade 7 timmars bilfärd framför oss med ett söndrigt glas, så vi körde till Statoil, men då såg vi två killar, ungdommar, vid en bil och grejade, och man är väl dum som inte fattar att det borde vara dem, så jag ville väldigt gärna räcka långfingter åt de för att de förstört slutet på vår semester!!!


Och sen kom vi till Statoil och köpte sen plastpåse och en stor rulle med tejp, och nu är typ tejpen slut, och den lossade i mellan åt så vi fick stanna till några gånger och tejpa mer...



Och nu lovar jag att det kommer ett inlägg med de possitiva sakerna från semestern, men kanske inte idag, jag är rätt trött och vill ha lite bilder till inlägget...


 

Av galnamspare - 2 augusti 2012 21:19

Hej jag har kommit på en ide'; att skriva en bok/ novell!Vad tycker ni??? ;?I alla fall så kmr jag börja skriva den om några dagar! #+^Om nå undrar varför jag inte kan börja på direckten så är det för att jag inte har planerat något!!!Ses![]{}#%^*+=_\|~<>$£¥•.,?!'1234567890-/:;()€&@".,?!'qwertyuiopåasdfghjklöäzxcvbnm

Av galnamspare - 2 augusti 2012 21:05

Hej igen!Under dem här senaste timmarna så har pappas gamla polare och hans familj kommit på middag!!! *•*Vi har ätigt snack, har ätigt varm rökt lax och vi barn har tittat på en film!Snart ska vi äta chies kake! Stav fel!!!I alla fall så har vi det mysig!!!Fast det är lite tradigt för barnen i familjen som är hos oss är typ 6 år eller mindre plus pojkar!!! :(Men det är kul att vara äldst!!!/ träsktrollet^•^

Presentation

Hej, jag är en pigg tjej som älskar att vara med vänner och att spela volleyboll

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Bästa blogg sidan?
 Bloggplatsen, enkel men svår att fixa grejer som man vill på...
 Blogg, svårare än de andra men man kan bestämma mer själv om man är duktig
 Blogger (blogspot.se), enkel att få att funka, dock svårare än Bloggplatsen men lätt att fixa layout
 Devote
 Övrig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Var god och läs för nöjes skuld!

Hallå där!

 

Nu blir bloggen lite blandad och inte vidare mycket och

Moviestar Planet som det var menat...

 

För tillfället blir det lite av

Sims 3 & även Vampire Academy,

 

Så, vad säger ni?

 

Ska ni kolla in denna bloggen istället för att slappa?

 

Det låter väl som en bra idé så sätt igång!


Ovido - Quiz & Flashcards