Alla inlägg under augusti 2012

Av galnamspare - 29 augusti 2012 17:57

Så, som jag lovade kmr här en del från vår saga:


_____________________________________________________________________________________________________

Jag vaknade upp på ett helt annat ställe, någon stod läskigt nära mig och lutade sig över min hals medans stora, blöta och iskalla regndroppar föll rätt ner i mitt ena öga. Jag ryckte till samtidigt som jag puttade mig bakåt.

-          Vafan! skrek jag till.

-          Sorry, jag trodde att du var död, sa hon och drog sig tillbaka.

-          Asså, jag svimmar av och du försöker hångla med mig! sa jag helt förskräckt.

-          Va? Nej! Jag försökte bara… började hon.

-          Bara vaddå? frågade jag retligt.

-          Du irriterar mig, sa hon och började gå bort.

-          Men vad i helvete håller du på med? skrek jag åt henne och reste mig försiktigt.

______________________________________________________________________________________________________


Så, vad tror ni att det är för genre? (uttalas schanger)


Och verkar den bra tkr ni?


//Lucifer


Av galnamspare - 29 augusti 2012 17:36

Halloj, T & jag lekte typ idag, spelade in lite scener till en rolig serie vi gör som heter Gunbritts (lite som Robins), killen (T) är Gun och jag är Britt


För att komma ihåg namnen har "han" berättat i ett program (som inte är redigerat än) att Gun rimmar på Gunnar, vilket är ett kill-namn, och att Britt rimmar på Britta, som är ett tjej-namn...


Och dessutom spelade vi in en liten film (2 min 38 s) på min iPad med programmet iMovie, det funkar jätte bra! Tummen upp för iMovie!


Och sen fortsatt vi på en saga som vi började på för nån månad sen, den börjar rätt bra, det är lixom mkt som händer...


Ska nog lägga upp ett inlägg här senare med en snutt från den...


Måste se vilken del som ä bäst... Vi har bara skrivit 3-4 sidor dock...


//Lucifer


Av galnamspare - 28 augusti 2012 15:22

Sämsta utflykten EVER!


Vi åkte till en strand med skola...

ni kanske tror att det var kul?



FEL!!!


Det var iskallt och började att regna under maten, det ösregnade ett tag...


Även om man hade regnkläder blev man väldigt blöt, dessutom hade vi en staffet i vattnet men vi hade inga badkläder med oss så man fick kavla upp byxorna (det är väldigt långgrunt)...


Vi skulle åka hem i buss så vår favvo-fröken skulle gå och se om bussen kom och då fick vi följa med!


Men bussen kom inte, först kom några dagisbarns buss och då trodde resten av klassen att det var vår buss så de kom, sen senare såg vi en buss köra förbi och då gick vår favvo-fröken och en sämre fröken och skulle se om den var vår...


Men vi fick inte följa med...

Och då skulle vi dessutom ställa oss längst bak i ledet med typ 100 st elever...

Vi började drömma om varmchoklad och att bada badkar!


Sedan fick vi äntligen gå ombord på bussen, men då var regnkläderna blöta så det var kallt att luta sig bakåt...


Och när vi kom fram skulle frönken dålig hålla på att prata en massa och sen fick vi gå hem...


Och sen var det bara hemåt kvar, uppförsbackar typ hela vägen...


Och med Lucifers tjuriga lillasyster...


Och nu sitter vi här och bloggar hos Lucifer...


Bye     


   



Av galnamspare - 27 augusti 2012 20:49

Hello!

Träsktrollet här, idag så var den första vollyboll-lektionen! (på terminen alltså)

I alla fall så var det kul, men inte som vanligt för vi spelade inte vollyboll! :-(

Det fanns ofc en förklaring:
Vacktmästaren hade tagit bort skåpet där alla våra bollar är!!!

Istället för att spela vollyboll så hade vi fysisk träning, alltså typ staffet, upphopp,armhävningar...
Ja,ja, ni fattar!

Det blev en väldigt låång timme...

Det var allt jag hade att säga!

Bye!

Av galnamspare - 27 augusti 2012 18:36

Haha! Fick gå hem tidigt idag 12.15, från skolan...

Fast inge vidare rolig orsak, var hos doktorn, först pratade vi en en sak och sedan om min allergi (snart ska jag ta pricktest, men för det får jag inte några tabletter och det hade de inte berättat, jag skulle egentligen tagit pricktestet idag...) och sen var jag tvungen att ta blodprov, igen! Men jag fick embla direkt när vi kom dit så jag kände inte när han stack mig... Det gjordeförstont när han tog ut nålen...

Jag har ett fasligt minne från en tidigare gång jag tog blodprov, då hon nog (en annan alltså, han som tog mig idag och förra gången var just det, han) träffade typ en nerv elr nått, det gjorde jätte ont i 2 timmar typ och jag kändeav det lika mkt som jag känner av det nu 2 dagar senare... Precis då när jag tog det kunde jag inte ens röra armen och då skulle jag till SKOLAN! Fast först fick jag som tur fika av mamma, jag fick Wienerbröd och te, smaskens! Tog samma sak idag!

Och idag fick jag ett sött plåster. (visar bild islutet av inlägget bloggar med iPaden)

Nu ska jag läsa Hungerspelen, de har inte ens kommit av tåget än...

Haymicht är äckligare i boken, han typ spydde och ramlade ner i det... Och han var med i början på scenen men var så full att han ramlade av scenen...

Okej, jag ska kanske inte säga mer om det...

/Lucifer

Och just det, vi har börjat med volleyboll igen, men någon hade tagit alla bollarna så vi fick köra fysträning istället...

Bye

Av galnamspare - 26 augusti 2012 15:31

Har frågat 23 st om de vill bli "grannar" med mig och ingen har svarat...

Lucifer

Av galnamspare - 26 augusti 2012 14:53

Halloj, har någon spelet "Treasure" på sin Apple produkt (iPad, iPhone, iPod) elr android?

Jag heter Mazzela på mitt Storm ID och. moons annars, jag är i lvl 10 och kan inte besöka någon ö och leta efter skatter, för att kunna det måste jag bli i lvl 11 elr få 2 "neighbors" (alltså "grannar") så jag addar vem som där typ!

Fråga på!

/Lucifer

Av galnamspare - 25 augusti 2012 18:43

Hejsan hoppsan!
Träsktrollet här!

Jag är på kräft-skiva!
Jag bor i ett radhus och en familj har bjudigt alla barnfamiljen på gården och det är typ knytkalas så alla tar med sig något...

Här kommer bilder:

Presentation

Hej, jag är en pigg tjej som älskar att vara med vänner och att spela volleyboll

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Bästa blogg sidan?
 Bloggplatsen, enkel men svår att fixa grejer som man vill på...
 Blogg, svårare än de andra men man kan bestämma mer själv om man är duktig
 Blogger (blogspot.se), enkel att få att funka, dock svårare än Bloggplatsen men lätt att fixa layout
 Devote
 Övrig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Var god och läs för nöjes skuld!

Hallå där!

 

Nu blir bloggen lite blandad och inte vidare mycket och

Moviestar Planet som det var menat...

 

För tillfället blir det lite av

Sims 3 & även Vampire Academy,

 

Så, vad säger ni?

 

Ska ni kolla in denna bloggen istället för att slappa?

 

Det låter väl som en bra idé så sätt igång!


Ovido - Quiz & Flashcards