Alla inlägg under juli 2012

Av galnamspare - 31 juli 2012 18:19

Hej nu är jag hemma igen!!!Det är skit skönt, nu kan jag blogga igen!För er som inte läste mitt förra inlägg så har jag varit i stokhoms skärgård!På en liten ö som heter Mörtö... Där fins det typ ingen täckning! Så jag har inte kunnat blogga! :(Men nu är jag hemma! ;-)Fast jag har haft 3 underbara veckor, med saft, bullar, sol och bad!!!/Träsktrollet!!! <3

Av galnamspare - 21 juli 2012 16:19

Ska ha gäster ikväll! :)


Lyssnar på "Låt de komma nu"...


En liten sak jag kom att tänka på nu...


Små text snuttar som stämmer ihop med VA!   


Från låten som vi sjunger på skolavslutningen...    Kryddlåten:


Snutt: Dela tankar med en vän...


Lissa "delar" ju tankar med Rose om man tänker så... :)


Från låten "Tröjan du hatar":


Snutt: Vi ses, vi hörs i dina drömmar...


Rose & Adrian i drömmar (Robert Doru & Sonya Karp)


//Lucifer



Av galnamspare - 12 juli 2012 20:01

Jag håller på med del 2 av Adopterad, men jag har grejat lite med iPaden idag så det blir klarrt imorrn!


Men sen tänkte jag göra 'Bakom kulisserna' av Adopterad, inte för än lite fler delar kommit ut (ca 4 st) men iaf, den idén snottade jag från Fanta the simmer! Låter faktiskt kul att kalla dig så, men här är en länk till hennes fin-fina blogg!


http://fantasims3.bloggplatsen.se/


Nu ska jag se på Sommar med Galna Ernst, elr ja ni fattar...


Och äta körsbär, om det inte börjar klia i munnen det vill säga, jag har typ blivit alergisk mot plommon... :(


Hoppas att Ernst tar bort det morderna växthuset nu, det skulle ju se lite GAMMALT ut Ernst!


//Lucifer

Av galnamspare - 11 juli 2012 15:39

"Hej, detta är min nya novell som heter Adopterad, mer information om den finns i förra inlägget, så har du inte läst det än rekommenderar jag att du gör det innan jag börjar med berättelsen...


Färglista:


Britta

Sandra



 


 

- Varför har du inte handlat?! Jag är utsvulten!

 

- Förlåt, jag visste inte...

- Vaddå 'Visste inte...'?! 

 

- Men vad tycker du att jag ska göra då?! Sticka till mataffären på ett kick?!

 

- Gú vilken bra idé!

 

"Åh, det var ju inte det jag menade fru Bossig!!!" 

 

"Synd att man inte har tagit körkort än..."

 

"Öö vad långt det är, jag är ju bara halvvägs!"

 

"Åh, ännu en taxi, väldigt kul! NOT"

  

"Röd ljus? Allvarligt?!"

 

"Åh, vilka söta duvor... Oj, nu blev det grönt"

 

"Vad tomt här är..."

 

Hon har handlat klart...

 

"Dags att cykla hem, det är så många uppförsbackar..."

 

"Bron är ganska lång faktiskt..."

 

"Då är man hemma..."

 

"Hoppas att Britta gillar badankan och skummet..."

 

"Då ska all mat in, och även lite mat ut så att jag kan fixa mat åt suuuura tant Britta...!"

 

"Öh, sallad får väll duga, typ eh... sån där cesarsallad får det blir!"

 

"Då ska man väll skiva det?"

 

"Oj vad lätt paprikan var att skiva!"

 

"Och så lite dressing..."

 

"Blandeli-blanda"

 

"Och voliá! En cesarsallad serverad!"

 

"Då tar jag väl en tallrik!"

 

"Ah, där är Britta..."

- Maten är klar!

- Kul då! Fnäser hon.

 

"Så, nu kommer hon..."

 

- Var det gott?

 

- Gott?! Gott?!

  

- Få bort det ur min åsyn!

 

"Jaha..."

 

"Då är det väl bara att duka av, eller?" *Suck*

 

"Åh, varför köper Britta aldrig någon diskmaskin?"

 

"Njuter hon av att mina händer blir frasiga? Äckliga? Hemska?"

 

"Då får jag väl ställa tillbaka maten i kylen.."

 

"Sådär ja!"

 

"Åh, nu måste jag på toa...!"

 

"Åh, det är något fel med toaletten!"

 

- Eh, Britta...

 

- Aha...

 

- Det är något fel med toan...

- Aha...

 

- Men vad ska jag göra?

- Aha...

"Men vad ska jag göra egentligen? Varför bryr Britta sig bara om TV:n, jag är skitnödig!"

- Aha...

- Jag ska inget!

- Aha...

"Jag får väll hålla mig tills imorgon och gå på skoltoan..."

 

Senare sover hon...

 

"Åh, nu måste jag verkligen på toa, jag får väl fixa toan eller gå där ute, just nu skiter jag fullständigt i det!"

 

"Åh nej!"

 

"Jag kan verkligen inte hålla mig...!"

 

"Åh Gud, det är hur mycket som helst!"

"Skit, skit, skit!"

 

"Jag måste moppa upp det innan Britta märker det, och innan det läcker ut i hela stan!"

 

"Åh nej, det har typ fastnat i träet!" *Gnugg-gnugg* 

 

"Så, nu måste jag sova!"

 


Så, vad tyckte ni?


Del 1 kanske blev ganska lång...


Men hoppas att ni gillar den!


//Lucifer

Av galnamspare - 11 juli 2012 15:09

Hej, jag ska börja med en ny Sims 3 novell, den ska heta Adopterad...


Den handlar om en tjej som heter Sandra Moore som blev adopterad som barn, nu är hon 14 år och hennes adoptir mamma är 67 år och heter Britta Moore.


Sandra får fixa alla sysslor, städa, tvätta, laga mat, medans Britta slappar och ängnar sig åt sin favorit sysselsättelse...

Att arbeta i trädgården!


Sandra är inte så omtyckt i skolan men hon har en kompis som heter Mike...


Ska börja med serien snarast som möjligt!


//Lucifer

Av galnamspare - 10 juli 2012 12:06

Så, nu är tanke-kartan klar, ni får srax se resultatet...


Ska jag berätta handligen?


Jag vill det gärna, men vill ni inte så, skriv bara en ynka kommentar för att få din önskan igenom (öh?!)


Här är tanke-kartan:


 



//Lucifer

Av galnamspare - 10 juli 2012 11:21

Tjenna! (Jag vet att det är felstavat... Gjorde det med flit, jag gillar att säga tjenna ju!)


Jag håller typ på med en saga nu...


Gör tanke-karta, vill ni se den? Har typ kommit halvvägs...


Här kmr den:

 


Jag gör den i Paint, ganska praktiskt imed att det finns former där...


Men nu måste jag byta batteri i tangentbordet, det går seeeegt!


//Lucifer 

Av galnamspare - 7 juli 2012 08:10

Oj jag glömmde att skriva att det var jag träsktrollet som skrev Förra inlägget! Kram på er!/ Träsktrollet

Presentation

Hej, jag är en pigg tjej som älskar att vara med vänner och att spela volleyboll

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Bästa blogg sidan?
 Bloggplatsen, enkel men svår att fixa grejer som man vill på...
 Blogg, svårare än de andra men man kan bestämma mer själv om man är duktig
 Blogger (blogspot.se), enkel att få att funka, dock svårare än Bloggplatsen men lätt att fixa layout
 Devote
 Övrig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Var god och läs för nöjes skuld!

Hallå där!

 

Nu blir bloggen lite blandad och inte vidare mycket och

Moviestar Planet som det var menat...

 

För tillfället blir det lite av

Sims 3 & även Vampire Academy,

 

Så, vad säger ni?

 

Ska ni kolla in denna bloggen istället för att slappa?

 

Det låter väl som en bra idé så sätt igång!


Ovido - Quiz & Flashcards