Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Så, nu det roliga från semestern!

Av galnamspare - 5 augusti 2012 23:45

Jo, jag hat ju varit iväg med en annan familj (läs förra inlägget) och min egen oxå, det tog sammanlagt 9 och en halv h att åka dit, först åkte bara min familj till den andra familjen som bodde rätt så nära, det tog ca 7 timmar och vi var framme 01 på natten...(så vi sov där) Sedan tog det 2 och en halv h till dit.


Men det var jätte mysigt där, den stugan vi hyrde där låg 50 meter från sand-stranden, och där fanns en bastu man kunde hyra, någon rökmakapär och ett volleyboll nät!!!


Vi gjorde rätt så mycket...


Här är bastun, rätt snygg va? Och pappa är bastu galen och häller på vatten efter vatten och lägger in mer ved oxå!

 


Sen cyklade vi och plockade bär, vi letade efter blåbär (det hade vi en del vid vår stuga, men det var så mycket högt gräs ivägen, och det är jag dessutom alergisk mot, gräs alltså...) men det kändes som att vi bara hittade annat, vi hittade massa kantareller, smultron och hallon, blåbär hittade vi sist...


Den minsta "burken"...

 


Och sen hittade mamma ett stort hallonsnår...

 


Och en dag tänkte vi cykla lite men et blev upptäcksfärd istället, och så fotade jag några fiskmåsar, det är faktiskt rätt svårt...

 


Och så åkte alla förutom mammorna ut och fiskade, sen var flytvästarna gigantiska oxå, de som fanns, hade ingen rem mellan benen och ingen pipa, man höll på att strypas av dem!


Och jag var den enda som fick napp!   


Två abborrar och någon annan fisk... De rökte vi, men de var inte goda... (fast det tyckte alla andra, typiskt va?(

 


Och vi barn blev ansvariga för mat en av dagarna, och då måste man ju lyxa till det med tre-rätters!


Förrät: Knäckebröd, små kex och stekta kantareller!

 


Huvudrätt: Hemmalagad köttfärsås och spagetti...

 


Och sist men inte minst (vi spelade beachvolley innan efterrätten allihopa!) efterrätten:

"Hemma-plockade" blåbär, hallon & smultron med vaniljglass och hemma lagade maränger!

Smaskens!

 



Sen kan jag inte visa mer bilder, för resten innehåller personer och de kanske inte vill publiseras...


Och vänta, jag kom på en jätte bra hemsida:

http://www.slutet.se/


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnamspare - 12 november 2012 18:39

Hej, idag tog vi vaccin i skolan...    Det var inte direkt superkul!    Övrigt så var det en helt normal skoldag, hade matte, No och So, m.m.   Jag kom precis hem från en volleyboll-träning, vi spelade match typ hela tiden, mitt lag vann 2 av...

Av galnamspare - 10 november 2012 17:36

  ska min familj ha gäster, det ska bli rätt kul!    Sen så har jag haft en snygg outfitt på mig idag, jag har tagit lite foton på den som jag kommer lägga upp på bloggen sen!      Annars har jag mest slappat idag, det är ju trotts allt lördag!...

Av galnamspare - 8 november 2012 14:51

Undrar hur mkt bloggen håller nu... Jag bara skriver mini inlägg för att hålla bloggen vid liv, kul? Nej, jag menar det, det är inte kul med mini inlägg där det står "kommer blogga imorrn" elr liknande... Och Träskis Kmr väl bara greja med ...

Av galnamspare - 5 november 2012 14:37

Har varit toppen, jag har gått bus eller godis, träffat kusinerna m.m.     Idag var första skol-dagen efter höstlovet och vi hade matte, No, So och Ea (Ea=eget arbete). Sen hade vi ofc raster och lunch!    Igår tittade vi på solsidan, det var...

:P

Av galnamspare - 2 november 2012 09:28

Hej, nu ska vi åka iväg till kusinerna och jag kommer som sagt inte kunna blogga för det är noll täckning där... :( Men jag kommer blogga så fort jag får chansen! ...

Presentation

Hej, jag är en pigg tjej som älskar att vara med vänner och att spela volleyboll

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Bästa blogg sidan?
 Bloggplatsen, enkel men svår att fixa grejer som man vill på...
 Blogg, svårare än de andra men man kan bestämma mer själv om man är duktig
 Blogger (blogspot.se), enkel att få att funka, dock svårare än Bloggplatsen men lätt att fixa layout
 Devote
 Övrig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Var god och läs för nöjes skuld!

Hallå där!

 

Nu blir bloggen lite blandad och inte vidare mycket och

Moviestar Planet som det var menat...

 

För tillfället blir det lite av

Sims 3 & även Vampire Academy,

 

Så, vad säger ni?

 

Ska ni kolla in denna bloggen istället för att slappa?

 

Det låter väl som en bra idé så sätt igång!


Ovido - Quiz & Flashcards